Leltározáshoz:
Az év végi bevallások elkészítéséhez szükség van vállalkozásodnál megtalálható eszközök, raktáron lévő készletek felmérésére. Az eszközök esetében ez mennyiségi felmérés, míg a készleteknél mennyiségi és értékbeni nyilvántartás elkészítését jelenti. Ha készen vagy a leltározással, akkor az első könyvelési anyaggal küld vissza a példányokat (legkésőbb január 31-ig).
- Eszközök leltára:
A leltározás két lépésben történik.
- Első lépés: Az előző évek tényleges (a bevallásban szereplő) eszközeid listáját töltsd le a dokumentumok oldalról (...év eszközselejtezéshez)
Nézd át eszközeid. Nincs-e köztük olyan, ami nem működik, törött, javíthatatlan, elavult stb. Első lépésben selejtezd le azokat. A selejtezést is dokumentálni kell. Ezen dokumentációt kitöltés és aláírás után kérjük vissza. Ez alapján a selejtezett eszközöket kivezetjük a nyilvántartásból, elvégezzük a szükséges korrekciókat, majd elkészítjük az év végi végleges leltárívet.
- Második lépés: A még használatban lévő eszközeidről elkészítjük a listát. A leltárívet a dokumentumok menüpontban töltheted le. Töltsd ki a leltárívet. Ha mindent rendben találtál, akkor minden oldalt láss el dátummal, írj alá és küld vissza legkésőbb január 31-ig.
- Készletek leltára:
- Vállalkozásod év közben sem mennyiségi, sem értékbeni nyilvántartást nem vezet a felhalmozott készletekről. Ennek felmérése év végén készlet leltárral történik. Ehhez nyújt segítséget a leltárfelvételi ív. Kitöltésnél ügyelj arra, hogy az utolsó beszerzési árral kerüljön nyilvántartásba a készlet. (ÁFA alanyoknál nettó, másoknál bruttó beszerzési ár))
- Pénztár leltára: