2020. július elseje nagyon fontos dátum, nemcsak az egészségügyben (Semmelweis-nap, a magyar egészségügy napja), hanem a számviteli területen dolgozók számára is.
Ezen a napon kerül aktiválásra a számlázó programok kötelező jelentési kötelezettsége a NAV felé. Ez azt is jelenti egyúttal, hogy a szállítóid számla-tartalma elektronikusan is hozzáférhetővé válik számodra.
A kiállított vevőszámla kötelező eleme a vevő adószáma. Ne feledkezz meg róla. Ezen felül 2020. július 01-től minden belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére belföldön teljesített ügyletről kibocsátott számlát jelenteni kell a NAV részére.
A jelentési kötelezettség teljesítése érdekében bizonyára regisztráltál már a NAV online számlarendszerébe. Ezt minden magyar vállalkozásnak meg kell tennie. Ha még nem, sűrgősen tedd meg. (olvasd el a NAV tájékoztatóját).
Regisztráció (lépései) után technikai felhasználókat kell készítened. A technikai felhasználó szolgál az adatok mozgatásához.
Célszerű két technikai felhasználót létrehozni és az egyik megjegyzés mezőbe beírni "vevő" a másikba "szállító" az alábbi jogosultságokkal:
- kimenő (vevő) számlák (jogosultságok: Saját számlák lekérdezése; Számlák kezelése)
- bejövő (szállítói) számlák (jogosultságok: Számlák kezelése; Számlák lekérdezése)
A számlázó programodba - ha eddig még nem tetted meg - a következő adatokat kell beírnod ("vevő" technikai felhasználó adatai)
- Technikai felhasználónév
- Technikai jelszó
- XML aláírókulcs
- XML cserekulcs
A kulcsok megvannak, beírtad a számlázó programodba. Nincs más feladat hátra, csak be kell jelentened a program használatot az ANYK SZAMLAZO nyomtatványon. Az alábbi adatok birtokában ebben is tudunk segíteni:
Saját rendszeredben telepített számlázó program esetén:
- Saját fejlesztésű rendszer: N
- Program neve:
- Program azonosítója:
- Fejlesztő neve:
- Fejlesztő adószáma:
- Program értékesítőjének neve:
- Program értékesítőjének adószáma:
- Program beszerzésének időpontja:
- Program igénybevételének időpontja:: ide írd be az első számla kiállításának a dátumát.
On line számlázó esetén a következő adatok:
- Saját fejlesztésű rendszer: N
- Rendszer neve:
- Elérhetősége:
- Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve:
- Adószáma:
- Online számlázórendszer igénybevételének kezdete: ide írd be az első számla kiállításának a dátumát.
A szállítói számlák lekérdezéséhez a "szállító" technikai felhasználó adatait add meg az iroda részére
- Technikai felhasználónév
- Technikai jelszó
- XML aláírókulcs
- XML cserekulcs
Ennyi a feladat. Ha esetleg mégsem menne, akkor TeamViewer segítségével tudok segíteni.
Az online számlarendszerben történő regisztráció, az elektronikus számla használatának, illetve a kézzel kiállított számlák bejelentésének elmaradásából származó károkért a Point Kft. a továbbiakban semmilyen felelősséget nem tud vállalni!