2020. július elseje nagyon fontos dátum, nemcsak az egészségügyben (Semmelweis-nap, a magyar egészségügy napja), hanem a számviteli területen dolgozók számára is.

Ezen a napon kerül aktiválásra a számlázó programok kötelező jelentési kötelezettsége a NAV felé. Ez azt is jelenti egyúttal, hogy a szállítóid számla-tartalma elektronikusan is hozzáférhetővé válik számodra.

A kiállított vevőszámla kötelező eleme a vevő adószáma. Ne feledkezz meg róla. Ezen felül 2020. július 01-től minden belföldön nyilvántartásba vett adóalany részére belföldön teljesített ügyletről kibocsátott számlát jelenteni kell a NAV részére.

A jelentési kötelezettség teljesítése érdekében bizonyára regisztráltál már a NAV online számlarendszerébe. Ezt minden magyar vállalkozásnak meg kell tennie.  Ha még nem, sűrgősen tedd meg. (olvasd el a NAV tájékoztatóját).

Regisztráció (lépései) után technikai felhasználókat kell készítened. A technikai felhasználó szolgál az adatok mozgatásához.

Célszerű két technikai felhasználót létrehozni és az egyik megjegyzés mezőbe beírni "vevő" a másikba "szállító" az alábbi jogosultságokkal:

  •  kimenő (vevő) számlák (jogosultságok: Saját számlák lekérdezése; Számlák kezelése)
  •  bejövő (szállítói) számlák  (jogosultságok: Számlák kezelése; Számlák lekérdezése)

A számlázó programodba - ha eddig még nem tetted meg - a következő adatokat kell beírnod ("vevő" technikai felhasználó adatai)

  • Technikai felhasználónév 
  • Technikai jelszó
  • XML aláírókulcs
  • XML cserekulcs

 A kulcsok megvannak, beírtad a számlázó programodba. Nincs más feladat hátra, csak be kell jelentened a program használatot az ANYK SZAMLAZO nyomtatványon. Az alábbi adatok birtokában ebben is tudunk segíteni:

Saját rendszeredben telepített számlázó program esetén:

  • Saját fejlesztésű rendszer: N
  • Program neve: 
  • Program azonosítója:
  • Fejlesztő neve:
  • Fejlesztő adószáma:
  • Program értékesítőjének neve: 
  • Program értékesítőjének adószáma: 
  • Program beszerzésének időpontja:
  • Program igénybevételének időpontja:: ide írd be az első számla kiállításának a dátumát.

On line számlázó esetén a következő adatok:

  • Saját fejlesztésű rendszer: N
  • Rendszer neve: 
  • Elérhetősége: 
  • Online számlázási szolgáltatást nyújtó neve: 
  • Adószáma: 
  • Online számlázórendszer igénybevételének kezdete: ide írd be az első számla kiállításának a dátumát.

A szállítói számlák lekérdezéséhez a "szállító" technikai felhasználó adatait add meg az iroda részére

  • Technikai felhasználónév 
  • Technikai jelszó
  • XML aláírókulcs
  • XML cserekulcs

Ennyi a feladat. Ha esetleg mégsem menne, akkor TeamViewer segítségével tudok segíteni.

Az online számlarendszerben történő regisztráció, az elektronikus számla használatának, illetve a kézzel kiállított számlák bejelentésének elmaradásából származó károkért a Point Kft. a továbbiakban semmilyen felelősséget nem tud vállalni!

Weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy támogassuk a felhasználói élményt fokozó technikai funkciókat.

Analitikai és hirdetési szolgáltatásokat is igénybe veszünk. A leiratkozáshoz kattintson a további információkért.